Brudoc, la bibliothèque généraliste et bilingue sur le social-santé à Bruxelles !
N’attendez plus, découvrez notre collection en ligne et profitez de nos services personnalisés.
Nous sommes à votre écoute par e-mail (info@brudoc.be) ou par téléphone (+32 2/639.60.25).
Prenez rendez-vous pour visiter notre bibliothèque et bénéficier de nos conseils.
N’attendez plus, découvrez notre collection en ligne et profitez de nos services personnalisés.
Nous sommes à votre écoute par e-mail (info@brudoc.be) ou par téléphone (+32 2/639.60.25).
Prenez rendez-vous pour visiter notre bibliothèque et bénéficier de nos conseils.
Catégories
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Professionele leergemeenschappen in en voor etnisch-culturele diversiteit in het onderwijs: Lessen van en voor secundaire scholen / Evelien Flamez in Welwijs, Nr 1 (maart 2024)
[article]
Titre : Professionele leergemeenschappen in en voor etnisch-culturele diversiteit in het onderwijs: Lessen van en voor secundaire scholen Type de document : texte imprimé Auteurs : Evelien Flamez, Auteur ; Ellen Claes, Auteur ; ... et al., Auteur Année de publication : 2024 Article en page(s) : 11-14 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Enseignement et formation
Inégalité sociale
Methodiek
Politique des minorités ethniques et culturellesRésumé : "In dit artikel bespreken we professionele leergemeenschappen (PLG's) als methode om te evolueren van een kleurenblinde naar een interculturele aanpak in het onderwijs. De methode werd in vijf secundaire scholen uitgerold in samenwerking met School zonder Racisme en de lerarenopleidingen van UCLL en KU Leuven. Student-leraren werkten samen met lerarenopleiders, leerlingen en het schoolteam aan diversiteitsacties binnen de school." (uittreksel uit het artikel) Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=32098
in Welwijs > Nr 1 (maart 2024) . - 11-14[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité WEL Tijdschrift / Revue Exclu du prêt Naar inclusieve centrale toetsen: Zeven principes toegelicht / Fauve De Backer in Welwijs, Nr 1 (maart 2024)
[article]
Titre : Naar inclusieve centrale toetsen: Zeven principes toegelicht Type de document : texte imprimé Auteurs : Fauve De Backer, Auteur ; Lisa De Schaepmeester, Auteur ; ... et al., Auteur Année de publication : 2024 Article en page(s) : 6-10 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Enseignement et formation
Inégalité sociale
Methodiek
Politique de l'enseignementRésumé : "Vanaf dit schooljaar worden er voor het eerst centrale toetsen Nederlands en wiskunde afgenomen in alle scholen in Vlaanderen. Het Steunpunt kiest er bewust voor om inclusieve toetsen te ontwikkelen waarbij alle leerlingen een eerlijke kans krijgen om te tonen in welk mate ze de getoetste vaardigheden onder de knie hebben. De inclusieve deelname van alle leerlingen is cruciaal om alle leerlingen de kans te geven om te tonen wat ze kennen en om scholen te bevestigen in hun hoge verwachtingen bij alle leerlingen om leerwinst te boeken,ook bij leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften (Buzick, 2015; Pitoniak & Royer, 2001). (...)" (uittreksel uit het artikel) Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=32097
in Welwijs > Nr 1 (maart 2024) . - 6-10[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité WEL Tijdschrift / Revue Exclu du prêt Op het randje: Samenwerking, dé oplossing om jongeren in kwetsbare situaties beter te bereiken en ondersteunen? / Jan Naert in Welwijs, Nr 3 (september 2023)
[article]
Titre : Op het randje: Samenwerking, dé oplossing om jongeren in kwetsbare situaties beter te bereiken en ondersteunen? Type de document : texte imprimé Auteurs : Jan Naert, Auteur ; Wendy Eerdekens, Auteur Année de publication : 2023 Article en page(s) : 16-20 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Dispositif d'aide à la jeunesse
Dispositif pour jeune
Jeugdhulp
MethodiekRésumé : "Recent wordt er binnen het brede sociaal werk veel nadruk gelegd op netwerkontwikkeling en samenwerking tussen organisaties en sectoren geen evidente zaak en zit er vaak ruis op. Het project "Op het randje" stelde de samenwerking tussen organisaties in vraag en had als doel uit te zoeken hoe lokale samenwerkingsverbanden werken en hoe de samenwerking kan leiden tot een betere ondersteuning van jongeren in kwetsbare situaties.(...)" (uittreksel uit het artikel) Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=32088
in Welwijs > Nr 3 (september 2023) . - 16-20[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité WEL Tijdschrift / Revue Exclu du prêt
Titre : Hoe praat je met iemand die psychotisch is? Type de document : document électronique Auteurs : Stijn Vanheule ; Jim van Os Editeur : Berchem : Pluralistisch Overleg Welzijnswerk Année de publication : 2022 Autre Editeur : Brussel : Verbond van Instellingen voor Welzijnswerk Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Methodiek
Santé mentaleMots-clés : psychose Index. décimale : 343 Geestesziekten | Maladies mentales Résumé : Met hun boek ‘Psychose begrijpen in 33 vragen’ rekenen professoren Stijn Vanheule en Jim van Os af met heel wat vooroordelen en misverstanden. Zo leggen ze bijvoorbeeld uit hoe je kan praten met iemand die psychotisch is. Fragment
Note de contenu : Artikel uit Sociaal.Net. En ligne : https://sociaal.net/boek/hoe-praat-je-met-iemand-die-psychotisch-is/ Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=31047